lördag 31 juli 2010

Dagens första kaffekopp på verandatrappan det är livspoesi

Finns det något bättre än första koppen kaffe på trappan till den soliga verandan en sommarmorgon. Det är livspoesi. Alla sover än, det har regnat så allt är så grönt och friskt. Och den första kaffekoppen för dagen är alldeles gudomlig. Jag har köpt en liten rostfri espressobryggare, ingen elektrisk utan en sån som man sätter på spisen. En mockabryggare - envisades handlaren i Vaxholm med att kalla den. Jag säger espresso - men det var enligt honom bara de megadyra elektriska apparaterna som fick heta så.
Just nu bryr jag mig inte om benämningen, kok, brygg, press, mocka .... kaffedoften lockar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad vore en solig morgon utan kaffe - hos mig regnar det men det blir kaffe i myshörnan.
Lena

Anonym sa...

Det får kallas vad som helst, och morgonens första kopp kaffe en tidig sommarmorgon bryr sig inte ett dugg om det, den vet själv vad den är oavsett Vaxholmsgubbar!