torsdag 13 oktober 2011

Skål i viner med doft av asfalt, vinegum och smörkola

Jag var på vinprovning igår, mycket trevligt, vi testade bara ekologiska viner och fair tradeviner, det finns faktiskt ett antal som är både billiga och bra. Men jag tycker det är lätt löjligt med beskrivningarna av doft och smak.
De viner vi drack smakade gråpäron, citrus, korinter, smörkola, kaffe, björnbär, plommon, tobak, vanilj - ofta samtidigt i samma vin ... påstods det i de papper vi fick.
Garderob, tyckte någon också. Asfalt kom upp som förslag.
Ja det är intressant! Det roligaste är ju när man inget vet och folk gissar, de flesta tycker olika men finns det någon som alla vet är sommelier så är det lätt att humma med... Jo jag känner nog också en smak av vinegum och smörkola.... Skål!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker som du att det går till överdrift när jag läser tidningarnas beskrivningar För övrigt går det till överdrift nu med vindrickande, jag tycker vinboxarna lett till ett slappt slentriandrickande! Mia Mariane

Annica och Eva sa...

Mia Mariane, jag håller med dig. Fram för ett glas riktigt gott vin i stället för slentriandrickande som du säger!