fredag 22 januari 2010

Kanske idéerna kommer medan vi skriver?

Jag har ingen ordning på mina papper heter en bok av Bodil Malmsten. Jag har en djup förståelse för den titeln för det har inte jag heller. Inte på datafiler heller. Men nu hade Annica, som tur är, ordning på alla våra fyra bärböcker. Så vi har samlat ihop alla recept och ska sätta igång med redigering till kokboken. Vi gillar mest att organisera recepten enkelt med förrätter, huvudrätter, desserter och så vidare.  Vi måste välja recept och skriva en liten text till varje recept, det är en del pillande. Sen kanske vi måste ha lite bonusrecept med också, de som läst böckerna har ju annars läst allt.
Mitt problem just nu är att jag är mat-lat. Jag har haft en intensiv curryperiod men mycket annat har jag inte lagat.  Men precis som aptiten kommer medan man äter så kommer nog idéerna medan vi skriver!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ni verkar inte precis ha brist på ideer jag älskar tanken på en kokbok, ni ska väl ha lika fint omslag på den som på bärböckerna?
Milla

Anonym sa...

Det är klart! Detta om något är väl ett lustarbete! Vi kommer snart att ha en matprovarfest igen, låter det inte underbart!
Kram
A